Page 81 - TMOK olimpiyat dunyasi

Basic HTML Version

Milli Eğitim Bakanlığı ile
yaptığımız protokol çerçevesin-
de yetenek taraması yaparak
oradan çok ciddi anlamda sporcu
kazanabileceğimizi düşünüyoruz.
Geçen Nisan ayında bu protokolü
imzaladık, İlkokul 4’ten sonra tüm
öğrencilerimizi bir sportif tarama-
ya tabi tutacağız, bu taramalarda
profesyonel sporcularımız da yer
alacak. Onları yetenek ve branşla-
rına göre sıralayacağız. Daha er-
ken çağlarda başlayan spor dalları
da var, bunlar içinde ayrı çalışma
yapılıyor. Erken yaşlarda onların
gelişimi ile alakalı kabiliyet tespiti
ve onları önünün açılması için.
Belli dönem geldiğinde okul
mu spor mu ayrımını bitirmeli-
yiz. Tercih edenin her ikisini de
yapabilmesi gerektiğini düşünü-
yorum. Spora yönelince bir eğitim
eksikliği olacağı düşüncesi ile
aileler sportif anlamda geri duru-
yorlar. Genelde ortaokuldan sonra
yaşanan bir süreç bu. Uluslararası
müsabakalarda milli sporcula-
rın aldığı sonuçlara bakarsanız
yıldızlar, ümitler seviyesinde iyi
gidiyoruz ama sonraki adımda
dökülüyoruz. Sporcu sonra ne
yapacağım diyor. Avrupa’da
mesela devletin farklı kurumla-
rında da istihdam ediliyor. Emniyet
teşkilatında, silahlı kuvvetlerde,
normal memuriyet içerisindeki
farklı yerlerde… Bizde bu tam
daha oturmuş değil. Bunun önünü
açabilirsek çok daha farklı nokta-
lara gelebileceğiz.
Örnek vermek gerekirse, Milli
Sporcumuz Servet Tazegül’ün
eşi Almanya’da bir polis memuru
ve o da taekwondo yapıyor. Yani
söylemek istediğim şu; biz de
sporcuların yaptıkları spor dışında
meslek sahibi olmalarını da
sağlamaya çalışıyoruz. Bizde de
mesela polisimiz, askerimiz atıcı-
lıkla uğraşabilir. Bu kurumlarımız-
da doğal olarak bu potansiyel var
zaten. Yelkenle, kürekle, güreşle,
Can you tell us about your
short and long term plans
regarding the future of our
sports? What do you think
about, say, creating a synergy
with the Ministry of National
Education to further sporting
achievements and orienting the
children towards sport?
We believe we can harvest
many new athletes through talent
surveillance within the context
of a protocol we signed last April
with the Ministry of National Edu-
cation. We shall scan all children
from the fourth grade upwards
for sporting talent identification.
Professional athletes also will
take part in this work. There are
some sports where the starting
ages are lower and a different ap-
proach will be taken for those.
We must put an end to the
concerns of “school or sport?” at
a certain point of time. I believe
those who prefer must be able to
do both at the same time. Some
families pull their children back
from sports thinking that it will
hinder their proper education.
That happens, generally, when
they start the high-school. When
you look at the results we get in
international sport competitions in
cadet or junior levels, you see that
we do very well. But in the next
step we go to pieces. Understand-
ably, young athletes question
their future after sport. In Europe,
athletes are employed in differ-
ent institutions of the state like
security, armed forces and other
offices. It’s not fully so in Turkey.
If we can pave their way in that
respect, we’ll come to a whole
new level.
For instance, our interna-
tional taekwondo athlete Servet
Tazegül’s wife is a police officer
Olympic World
79